Meld u nu aan voor Beweeggroep Rockanje!

Bent u weinig actief of een tijd niet actief geweest? Vindt u het de hoogste tijd worden om iets aan uw conditie te doen? Dan is Beweeggroep Rockanje misschien iets voor u! Tijdens de een uur durende lessen werken we aan uw uithoudingsvermogen, spierkracht en lichaamsstabiliteit/balans. 

 

Voor wie? beginnende bewegers tussen de 40 - 60 jaar.

Waar? in de buitenlucht in Rockanje (duinen, strand, etc.)

Wanneer? In principe op woensdagavond van 19.45 - 20.45 uur. Een enkele keer wordt er in overleg met de groep uitgeweken naar de donderdagavond.

 

Waarom is beweging zo belangrijk?

Door voldoende te bewegen vergroot u de kans dat u op gewicht blijft en het verkleint de kans op chronische aandoeningen zoals diabetes mellitus type 2, hart- en vaatziekten en sommige vormen van kanker. 

 

Beweegrichtlijnen

In 2017 heeft de Gezondheidsraad nieuwe beweegrichtlijnen geformuleerd. De beweegrichtlijn is een minimumrichtlijn om mensen die weinig actief zijn te motiveren in beweging te komen. Voldoet u aan deze richtlijn dan kunt u door meer te bewegen nog meer gezondheidswinst behalen.

 

Hoe zien deze beweegrichtlijnen er eigenlijk uit?

·         Doe minstens 150 minuten per week matige of zwaar intensieve inspanning verspreid over diverse dagen

·         Doe minstens 2x per week spier- en botversterkende activiteiten (voor ouderen inclusief balansoefeningen)

·         Voorkom veel stilzitten

 

Overgewicht

Volwassenen met overgewicht wordt aangeraden minimaal 1 uur per dag matig tot intensief te bewegen.

 

 

 

Voor meer informatie: klik op de paarse button 'naar contactformulier'.